Sunday, May 11, 2008

pak guard si baik hati


Ni satu cite yang paling terbaik sekali yang penah aku alami.Kejadian tu berlaku waktu pagi tepat pukul 11.30.Lagi 1/2 hour nak abis exam.

Mase tu time exam,dan waktu tu silap aku gak.Aku dengan slumbernye park moto aku kat depan pintu besar KOM(kuliyyah of medicine).

Biasenye aku park jugak moto kat situ,tapi nasib aku selalu baik.Tapi,hari tu agak malang sikit.Pada awalnye aku rase tak sedap hati,namun gitu bila campur dengan penyedapan hati time tu,so jadi normal balik.

Aku telah mengambil keputusan park kat situ dan bila aku balik dari exam,dah kena clamp.Aku pun dengan slumbernye pegi kat office guard mintak bukak clamp,tapi pak kat situ cakap office tutup coz ade meting tergempar.

Aku pun gi la waktu ptgnye.Kat situ ade guard bagak jaga counter.Aku pun terus cakap dgn sopan santun "bape kena bayar clamp tayar moto?".Die dgn muka seriusnye sound aku kata"sebab awak punye moto yg satutulah semua guard kena marah coz aritu ade orang besar datang meting,dato'2,tan sri.Jadi arini takde maaf bagimu so RM 20.

Biasenye kalau tayar kena clamp,chargenye hanyelah RM10"Dalam hatiku" hantu punye pak guard,aku dahla sengket ni".So,aku ngan pasrahnye mghulurkan RM 20.aku malas nak buat rayuan coz leceh giler.kena tunggu la,inila,itula.So,pengajarannye jangan salah park dan nak tunjuk hero.Kali tu,dh 2 kali kena saman.Belum lagi ngan mjlis bandaran.Memang pak guard #$% terbaik & cekap.hehe

2 comments:

Matematis Muda said...

Itu motor miut kat sebelah tu
haha

As said...

itulah, biasanya nasib baik je park situ. Nak wat camne da nak kena aite? Senang kalo park belah pintu masuk dekat lift blakang. Dekat jugak nak ke mana2, malah lebey dekat ke Exam hall, MPH pun bolehlaa~~
Kan2?

Tapi da ditakdirkan.. ;)