Saturday, May 24, 2008

Malapetaka Dunia

1.Gempa Bumi

2.Ribut Taufan

3.Puting beliung

4.Ombak Tsunami

5.Letusan Gunung Berapi

6.Banjir

7.Jerebu



8.Tanah Runtuh
Kesemua tu adalah bala kat dunia ni..Tentera-tentera Allah yang dilistkan 1-8 disini semuanya boleh datang untuk menghancurkan umat manusia di muka bumi ni.

Sepatutnya kita perlu bersyukur kerana bukan semua malapetaka yang dilistkan ni ada kat negara kita..Tapi,tak mustahil untuk kesemuanya datang melanda kat negara kita.Sebab kat negara kita pun asyik berlaku gempa bumi je baru-baru ni sedangkan kalau nak ikutkan keadaan geografi, kita dah terselamat dari gempa bumi ,angin kencang dan tsunami.

Namun,bila difikirkan balik,barulah kita mengerti bahawasanya manusia ni terlalu kerdil untuk berhadapan dengan dengan malapetaka yang dilistkan 1-8.Kalau dah tuhan katakan kunfayakun, maka akan jadilah apa yang dikehendakinya tu.Sapa-sapa pun takleh nak halang termasukla abah ko ke,nenek ko ke,atuk ko ke,super duper atok ke, dan manusia-manusia zaman sekarang yang genius dan mempunyai teknologi yang tercanggih abad ini.
Jadi, malapetaka ini akan turun atas dunia dan tak kenal siapa,umur,pangkat,rupa paras dan lain-lain.Jika kita tak pelihara dunia ini dari kemaksiatan yang berleluasa,tak mustahil kita akan berhadapan dengan bala ni.Jadi,fikir-fikirkanlah ek..

3 comments:

Badrul Aini Sha'ari said...

salam perjuangan...

bala allah turun tidak mengenal sesiapa...

yang taat atau jahat...

yang jahat memang la, tunggu masa nak kena bala...

tp yg taat? sbb tak tegur yang jahat...



pengalaman berkenduri paling menginsafkan

http://shoutulhaq.blogspot.com/2008/05/kendurikendurikenduri.html

Jagatraya said...

ok.Aku sokong ko 100%.

Matematis Muda said...

bala krishnan?