Saturday, June 28, 2008

Lrt ngan Putra..Macam mana nih?

Aku ni jenis yang tak berapa suka ke KL menaiki Lrt secara berkeseorangan.
Sebab aku tak berapa pastila.
Aku juga tak dapat bezakan stesen Lrt atau putra.Sebab dia punya destinasi berbeza.Tak sama.
Confusing...
Main naik je.Pernah sekali aku naik Putra,tapi nak menuju destinasi ke titiwangsa.
Naik punye naik,takde dalam list trip.Tapi,mujurlah aku dah diberitahu sebelum beli tiket oleh penjual tiket kena naik dari masjid jamek dulu.Tu pun sebab bertanya.
Memang gelabah betul.Tapi,monorail tau pulak aku bezakan.
Pernah sekali aku tersilap memilih laluan.Maksud aku,kan LRT ada pecah dua laluan.
Aku memilih laluan ke belah kanan yang tripnya tak melalui destinasi aku melainkan berpatah balik.
Bila sampai ke destinasi terakhir,semua penumpang turun kecuali aku.Aku jadi gelabah dan serba salah bila tengok dalam LRT tu kosong dengan penumpang.
Aku dah siap berdiri untuk keluar,tapi niatku dibatalkan apabila melihat penumpang dari luar berpusu-pusu masuk kedalam LRT tadi.
Aku lega bila dapat tahu LRT tadi bergerak menuju balik destinasi aku.
Tu la dia cerita bila orang bukan KL masuk KL.
Bagi orang KL,diorang dah biasa kat tempat-tempat macam tu.Jadi takde masalah.
Ni,bukan kali pertama aku terkena,tapi dah banyak kali jugaklah.
Baru-baru ni aku mendapat hidayah untuk mengkaji semua kesulitan dan kekeliruan mengenai isu ni.Mungkin sebab aku asyik menghadapi masalah yang sama menempuh LRT.
Mengadap laptop search kat internet.Abis citer.Bukan susah untuk belajar.Cuma kemahuan tu perlu ada.
Aku tau kamu pun pernah berada kat situasi aku.
Jangan nak tipu la..hehe.

No comments: