Thursday, July 9, 2009

T**k!

Aku kebuhsanan baru-baru ni.
Mungkin ni post terakhir sebelum masuk balik kampus kot.
Jadi,aku nak letak entri pasal satu cerita dongeng bukan realiti mengenai Pak Pandir yang terkenal dengan kelurusan dan kekurang cerdikkan beliau.
Ceritanya berbunyi begini
Al kisaaaaah.....tersebut la kisah....

Sedang Pak Pandir berjalan-jalan pada suatu pagi,dia terpandang satu benda berwarna kuning di atas tanah.Hampir saja dia terpijak benda tu,tapi nasib baiklah Pak Pandir perasan.
"warna macam t**k, bentuk macam t**k, tapi betul ke t**k? kata Pak Pandir sendirian.Lalu dia pun membongkok.
"Isy, rasa-rasanya betullah t**k.Tapi kalau betul t**k, tentu baunya busuk.Baik aku cium sikit," lantas Pak Pandir mendekatkan hidungnya pada benda kuning yang selonggok tu,dan menghidunya.
"Uweeekkk!!Bau macam t**k!!" rengus Pak Pandir sampai termuntah lendir.Tapi,Pak Pandir masih tak puas hati.Dia masih ingin tahu,betulkah benda kuning selonggok atas tanah tu t**k?
"Warna macam t**k, bentuk macam t**k, bau macam t**k.Tapi,betul ke t**k? Baik aku rasa sikit.Lalu sambil mencangkung,Pak Pandir pun mencolek benda kuning tu dengan telunjuknya.PLUP, lembik aja bila dicolek.Lalu Pak Pandir suap ke dalam mulutnya.
"Uweeekkk!!!Ptuihhh!Ptuihhh!" Pak Pandir termuntah lagi,kali ni termuntah hijau pula.
"Cih, memang taik,nasib baik aku tak terpijak!"katanya lalu menyambung perjalanan menuju ke rumah Lebai Malang.

Aku ade satu teka-teki bodo..
Dalam banyak-banyak kereta,kereta ape yang orang tak panggil kereta?
Haa.Jawab jangan tak jawab..

p/s:Entri ini menitik beratkan kesopanan dan ketatasusilaan.Mekasih kerana sudi membaca.

4 comments:

messyremo said...

pak pandir tu ko ke?haha...:P

kete ape ek?
bluurrr r...

Szakif said...

teksi :D

Mr Jagatraya said...

messyremo-pak pandir tu member aku yg ddk dekat permatang badak.Ujung name dia ader mar-mar.Ala lbh kurang la.Haha.

Szakif-ceh..rupenyer s'lan aku tk mencabar ye.Ko tggu la nnt.Aku cmpak s'lan yg lebih maut punyer..

bawangmerah said...

alaaa.. zaki dah jawab ke. ceys.