Friday, November 21, 2008

Dimanakah daku ini?

Ni,cerita lama,
Cuma teringat balik,
Al-kisahnya di waktu solat jumaat,
Aku pergi ke masjid awal pada waktu tu,
Ada tinggal 20 minit lagi sebelum azan.
Aku mencari port yang terbaik untuk tidur,
Eh,silap.Untuk beriktikaf and berzikir.
Port dimana berhampiran kipas dan takde orang.
Dikawasan lapang yang tenang.
Tapi,dengan godaan iblis dan syaitan yang berlumba-lumba untuk meniduri aku,membuatkan aku tertidur dengan lenanya dalam keadaan bersila.
Aku terbangun serta-merta bila azan berkumandang,
Alangkah terkejutnya aku,bila tempat dikiri dan kanan ku yang kosong tadi dipenuhi dengan warga asing bangladesh dan burma.Termasuk depan dan belakang sekali.
Penuh disekelilingku.Sampaikan aku terfikir,
Dimanakah aku?
Di bangladeshka?
DiMalaysiaka?
Hmmmmm...Abis,aku macam mana?

8 comments:

Szakif said...

jangan takut. ko masih berada di dalam masjid di mana di dalamnya orang2 muslimin nak menunaikan solat jumaat :)

As said...

wahaha.

Kalau duk area Klang or Banting, akan terasa the same :D

erk, orang Banting jangan trasa ;)i

tezuka87 said...

ko kat korea kot...
anemasayo...!!!

xpn ko kat blk 2.2 & 2.3...
smbl mengajak mmbr2...
"sebelas,sebelas"...

Huzai said...

kau teleportasi ke sana.


Tulah, shayetan..[ketawa]

Master J said...

wah..mcm hiro nakamura ah ko ni..hehe =p blh teleport2..

Mr Jagatraya said...

szakif-Alhamdulillah

As-Mcm ak yg foreigner lak.Tp,kt klang lgi hebat kot.

tezuka-Ni kuar tajuk ni..Tkpe,lps cuti ni sebelas.haha.

Huzai-ish,ish,ish

MasterJ-Lepas ni aku nak teleport kt jepun lak..huhu.

Huzai said...

jangan risau... aku tetap sukakan gitar walaumacam mana pun. Haha

As said...

ha tau takpe..macam kita lak foreigner di negara sendiri :D