Saturday, November 15, 2008

Bila aku tak keruan

Babak 1
Beberapa hari yang lalu,
Aku ke midvalley,
Saja berjalan-jalan membuang masa,
Dari pagi, sampai ke petang.
Masa tu aku berjalan bersama Matematis muda.

------------------------------------------------
Babak 2
Aku sudah membeli tiket untuk pulang ke hometown malam tu,
Pukul 21.00 ke Teluk Intan dari puduraya,
Mungkin sempat dari mid valley jikalau keluar pukul 7 dari sana,
Seperti yang dirancang,aku dan MM membeli tiket komuter menuju ke KL sentral.

-------------------------------------------------
Babak3
Kami berdua menunggu ketibaan komuter dalam masa 15 minit.
Semua bakal penumpang dikehendaki beratur di line hijau.
Maka aku beraturla mengikut arahan.
Bila train dah sampai,semua terabur.
Maksud aku barisan tadi yang lurus terpecah serta merta bila pintu train dibuka di tempat orang tidak beratur.
Aku tengok semua orang berpusu-pusu masuk sehingga sukar untuk penumpang dari train tadi keluar.
Aku terkejut bila MM berjaya masuk dengan selamba dicelah-celah amoi.
oh,sheeet!

--------------------------------------------------

Babak 4
Aku diselebungi perasaan gubra,
Melihat jam ditangan,
"mungkin sempat kot"bisik aku,
Aku dengan sabarnya menunggu train yang kedua.
Pastu,tiba-tiba anouncement mengatakan train kedua delay 1/2 jam.
Aku dah terdetik,"macam tak sempat je"
Bila tiba masanya the next train sampai,
aku beratur macam biasa.
Orang dah semakin ramai.
Aku tekad lepas ni aku takkan miss train ni.
Namun,manusia hanya merancang tetapi tuhan menentukan segalanya.

--------------------------------------------------------

Babak 5
Aku miss lagi train yang kedua
Damn!
Orang terlalu ramai,sampai aku tersingkir lagi.
Sekali lagi tengok jam di tangan,
Mungkin masih sempat.
Bila tiba train yang ketiga,aku terus menyerbu masuk dengan selambanya,
Fuh,akhirnya..
Alhamdulillah,
Teringat pasal MM,dia sudah pulang ke wangsamaju
Cittt.!
Pastu aku kelam kabut la menuju ke putra lrt.
Sampaila tepat pukul 9 kat puduraya.
Fuh,mujur sempat.Tapi,duit di poket tinggal RM 1.
Pokai habis.
Hmmm,mungkin ada hikmah disebalik kekelamkabutan ni..

13 comments:

As said...

owh ngam2..barulah thrill :D

selamat berumah tangga di teluk intan bersama keluarga tersayang ;)

Szakif said...

aku rase ko macam dah makin banyak lemak kot, tu yang tak lepas2 tu. ahahaha~

KNOWLEE said...

Org perak rupanya kamu!

Mr Jagatraya said...

as-eh,mana tau aku nak berumah tangga ni..ish,ish,ish

szakif-Lemak aku dah berkurang okey sejak bulan pose dulu..hehe.

knowlee-haha.Baru tau ke?

MNM said...

"public transports sometimes sucks...."

Mr Jagatraya said...

Absolutely true..Sometimes,it helps us..

tezuka87 said...

stail2...
tp kn..
kalo tinggl 11 atau 21..
lg stail...


mane ko jmpe nick ak ar..?
ish2...
musykil...

sigg+ said...

cakap je kau lembab, senang.. cerita panjang pun tak guna .. anemasayo!

Mr Jagatraya said...

tezuka-aku pantang klu dgr 11 ngan 21 nih..Ada bran lpas cuti la...

sigg+- siut.Kalau ko ade tempt aku msti lagi sayor punye..Anikosayo..

Matematis Muda said...

siriyes gua ingat lu follow blkg gua
toleh2 blkg lu takde
gua dah masuk tgk lu kat muka pintu
bajet lepas a masuk

ghopenye
tak lepeh
sori la bro

kakakka

HUZAI said...

Memang lee yop! Miker kene la naik keghetapi tu cecepat. tolak je deme tu ke tepi.


Menjadi tak loghat faux-perak aku.? Ceh

Mr Jagatraya said...

MM-aku dh agak dh..Sbb ko relaks je msa tu..kakaka.

Huzai-fuh,ada gaya ckp perak..Nnt,bley kawin ngan org perak..huhu.

As said...

ah, as-eh tau ah, pasang spy :D

MM memang, konsep die

"jangan pandang blakang"

haha