Saturday, September 6, 2008

Seram di bulan Ramadhan

Semalam aku telah bergunting rambut di kampung,

Pada malam tu aku melihat muka aku di dalam cermin dalam kegelapan,

Sedang melihat muka sendiri,

Aku berasa hairan,

Oleh sebab kenapa rambut aku panjang,

Malah lebih panjang dari sebelum ni,

Aku perhatikan betul-betul didalam cermin,

Tiba-tiba badan aku menjadi kaku seketika,

Aku terjatuh di atas katil,

Terasa ada makhluk lain masuk dalam badan secara tiba-tiba,

Aku terasa betul-betul keras dan tidak boleh bergerak,

Lalu aku cuba melafazkan ayat kursi secara perlahan-lahan,

Namun,kelu tak terkata,

Tak tahu mengapa,

Aku menggagahkan diri untuk bangun,

Tetap tak berdaya,

Mungkin sebab syaitan dah menguasai diri ini,

Ya Allah.tolonglah aku,

Sampai begitu sekali,

Inilah luahan perasaan dalaman aku ketika cuti aritu,

Terima kasih sebab sudi mendengar,

Ini adalah cerita benar,tiada kaitan dengan cerita dongengan realiti dan dulu kala,

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Cerita ni belum tamat lagi,

Tiba-tiba abang sulungku datang ke katilku dan memukul kakiku berulang kali,

Aku yang kaku sekejap terkejut secara tetiba,

Oii! "dah pukul 8 dah..Ko bukan nak balik ke pagi ni?"terik abangku

La...Mimpi rupanya...

Aigooo..Korang tertipula kiranya.

Mimpi yang terasa benar-benar berlaku pulak.Aishhh

Terima kasih sekali lagi coz sudi mendengar sampai habis cerita..

6 comments:

szakif said...

erk... erm... ah.. ok. tak tahu. nak gelak ke, nak marah.

akuYANGtipikal said...

boleh ar buat hikayat ke buku cite dongeng or koleksi mimpi yg menyeramkan!

hahaha!

Jagatraya said...

szakif-unyi mcm nak marah..Jangan,kurang pahala pose..hehe

akuyangtipikal-Nnt aku buat.haha.

HUZAI said...

Ceh...

KnowLee said...

Sama seperti szakif.

shamel said...

aku mmg suka ditipu.
supaya aku dikatakan "kudus"!