Friday, September 19, 2008

Kempunan di bulan puasa

Buah favourite aku
Mungkin sukar untuk didapatkan lagi secara percuma lepas ni,
Kerana kes aniaya oleh sesebuah pihak
Menebang pokok-pokok durian di kebun ayahanda
Kerana mungkin sudah ketagihan wang gamaknya,
Kalau nak tahu,batang pokok durian tu memang boleh dibuat perabot
Sepatutnya pokok tu dah berbuah sekarang.Memandangkan telah berbunga berbulan lepas.
Memang kejam kalau hendak difikirkan,
Cuba bayangkan pokok durian yang dibela selama lebih 20 tahun ditebang begitu sahaja tanpa sebarang keuntungan kepada kita.
Tapi,bapak aku relax je.Buat report polis sekali,pastu cool je.Takde keluhan.
Ishh,bila fikir balik memang kejam sape yang melakukan.
Tahun ni aku akan kempunan utk makan gulai tempoyak,sambil tempoyak,bubur durian,pengat durian,bengkang durian,nasi durian,durian dan macam-macam lagi.
Kalau nak jugak kenala beli,compared dgn dulu ambl berbakul-bakul dengan percuma.

Gambar dibawah ni hanya tinggal kenangan..Ish,Ish,Ish.Kempunanla aku tahun ni..


6 comments:

Anonymous said...

Kat Ipoh ada banyak durian yg sedap dan murah. Hehe.

akuYANGtipikal said...

hehehehehe

sangat sdap menu2 anda itu...

cume....aku yang tipikal ini nak tanye...
bengkang durian tu ape?imean mcm mane?
n nasi durian?heheheheh

Mr Jagatraya said...

knowlee-Yeke?Kat kuantan pn ada.hehe.

akuyangtipikal-bengkang tu macam mana nak cakap ek.Ala,mcm kek la jugak.Ala-ala bingka/baulu kemboja.Tapi,rasa durian.
Yang nasi durian tu gaul nasi dengan durian pastu ada campur la sikit2 awas-awas.Aku pn tak reti sgt.Makan tahula..

As said...

kempunan...? erk da brape bulan neh??

;p

lama tak mengomen, bermasalah sket ngeh3

Anonymous said...

awas-awas itu MACAM MANA?

Kalu kamu sayang pokok, kamu buat macam nenek kamu buat untuk kamu. Kamu tanam balik pokok untuk anak cucu kamu.
Itu lebih cool, sbb kamu bukan jenis rebelious kan??
Kalu kamu cool, tapi sedikit emosi...kamu pergi cari peguam. Tuan kenal peguam yang merangkap guru untuk subject Environmental Law and Policy...

nak try contact??

Mr Jagatraya said...

nurilahi-hehe.dah sarat.

Tuan caracol-Nntla aku try tanam utuk jangka masa pnjg.Yang psal contact tu tk berani lak aku..huhu.