Friday, August 14, 2009

Panjang umuuurrr

Hari ni hari jumaat.
Aku rasa semua orang tahu.
Berita tergempar dalam akhbar hari ni vokalis nasyid rabbani meninggal dunia.
Okey.korang pun dah tau cerita tu semua.
Aku pulak nak bercerita benda yang korang tak tau.
Tadi, solat jumaat kat U aku.
Khatib hari ni foreigner dari kulliyah mana pun aku tak tau.
Tengah aku dengar khutbah, fikiranku melayang.
Aku teringat lecturer2 yang ada ajar agama kat aku.
Maksud aku subjek UNGS.
Sedang aku berfikir,aku teringat seorang lecturer foreigner yang berasal dari Habshah.
Ya,bro Razak.
Dia seorang yang paling bersemangat dalam mengajar dan paling sukakan soalan.
Aku ingat tu.
Aku fikir lagi,kalaula dia pula yang jadi khatib.Macamne gamaknya??
Selang 4 saat,Aku tenung pintu musolla/masjid,tiba-tiba aku nampak makhluk yang memakai jubah putih dan tidak berkopiah.
Huh!,bro Razak!
Tiba-tiba dia datang masuk dan datang duduk betul betul didepan aku.(bukan diatas saf) sejengkal dari aku.
Huh! adakah ini dipanggil panjang umur???

2 comments:

messyremo said...

kalau die panjang umur..

ko?hehe~~

Mr Jagatraya said...

huhu.Mne aku tau itu en messyremo.Tuhan yg lbh mengetahui