Tuesday, March 17, 2009

ni perli ke hapa nih?

Sedang aku naik bas pulang ke kuantan
Macam biasa,sebelum bas berlepas dari hentian puduraya
Terdapat seorang yang menjual buku-buku agama datang memberikan buku-bukunya kepada penumpang bas.
Buku-buku itu bukanlah percuma sebaliknya,diberikan untuk dilihat oleh penumpang sebelum memberi keputusan untuk membelinya.
Semua dapat kecuali orang yang bukan beragama islam.
Bila penjual buku ni datang untuk ambil balik bukunya yang telah diberikan tadi,
aku mendapati ramai yang memulangnya kembali dan tidak membeli.
Sama juga dengan aku.
Tiba-tiba,sedang aku memulangkan buku,aku ternampak seorang cina di tempat duduk seberang memerhatikan aku dan senyum sinis bila melihat aku memulangkan buku.
Cis,terasa lak aku.

6 comments:

bawangmerah said...

dia senyum nak ngorat tu....anda kan HOT.

Szakif said...

yang ko kesah sangat dengan cina tu pesal?

Huzai said...

Heh. Biarkan dowh.. duit kau, kau punya sukalah nak beli ke tanak..

dianna :) said...

haha konfirm perli lah tuh.

KNOWLEE said...

Cina tu senyum sebab lain kotttt.

Mr Jagatraya said...

bawang merah-haha.Aku tak seHOT electricpopia

Szakif-Tak kisah sangat,cuma terasa sikit.Bila seorg bkan islam tertawa kpd yg islam yg tk membeli buku agamanya.

Huzai-Betul2.Aku setuju ngan ko.

Dianna-hehe.lebih kurang la.

Knowlee-mudah-mudahan begitu.Tapi,aku tak rasa pn mcm tu..hmmm.