Wednesday, July 23, 2008

Duit-duit ! dimana kau duit?

Duit tu satu objek yang paling penting buat kita
Tanpa duit,semua tak menjadi
Dengan duit,kita juga lebih mudah didampingi oleh si pembodek-pembodek tegar
Dengan duit juga,kawan akan menjadi ramai
Termasuk teman wanita
Duit sebenarnya akan jadi berat dan besar untuk disumbangkan kemasjid-masjid dan majlis ilmu,
Tapi,akan jadi kecil amat bila digunakan untuk menonton wayang, bowling, belanja awek makan, topup, rokok, minyak kete dan beli dvd.
Pernah tak terfikir semua tu?
Mungkin kita akan menjadi lebih kedekut jika ekonomi belanjawan kita semakin meleset.
INGAT wahai kamu!
Jangan jadi hipokrit
Pegang satu prinsip ni!
Kita tak akan menjadi miskin jika bersedekah ke jalan yang benar.
Belajar untuk menjadikan duit itu kecil dalam memberi sumbangan kepada masjid-masjid , pusat pembelajaraan,rumah anak yatim dan fakir miskin,
Termasuk diri si penulis entri ni..
Renung-renungkan....

2 comments:

Anonymous said...

aku tak bengang atau aku cool jer walau aku sorang2 kat kubang kerian ni, dan dalam wallet aku ada rm 23 saja untuk survive....

Tapi bila ko remove game tu...aku raser macam nak sumpah ko jadi itik...
erghhhhhh

Mr Jagatraya said...

tuan caracol-alamak,aku ingt aku sorang je layan game tu..Rupanya ada pemint lain gak..Nntla aku ubuh balik.haha