Thursday, April 23, 2009

Maya Karin datang ke rumah aku..

Sory,tajuk diatas tiada kena mengena dengan isu ini.
Just nak tarik perhatian korang kepada isu ini yang aku rasa penting demi memelihara akidah kita sebagai umat islam.
Aku cakap ni bukan maknanya aku bagus.
Tetapi,sekadar nasihat untuk kita semua.
Sebenarnya aku nak ambil petikan kata-kata nabil raja lawak yang secara tak sengaja terpelukkan kekasihnya Irma Hasmi.

Apa komen Nabil bila orang mengkritik perbuatan Nabil memeluk Irma?

Saya dah agak akan menjadi isu. Saya sendiri tak sangka perkara ini boleh berlaku. Seingat saya memang saya terperanjat sangat dengan kemenangan tersebut. Perkara tersebut berlaku secara spontan dan memang tidak dirancang. Tapi tidak menyesal dengan perbuatan itu.

Takkan tak rasa menyesal sedikit pun?

Saya memang tak menyesal berpelukan dengan dia. Memang saya sayang sangat pada dia. Mungkin tempatnya sahaja yang tidak kena.

Saya tak kisah apa orang nak cakap. Lagipun saya dah tahu mesti ada orang yang akan cakap perkara ini selepas ini. Jadi sebelum orang lain cakap-cakap belakang baik saya cakap dulu. Tapi bukan niat saya nak tunjuk kepada orang lain kemesraan kami.

Adakah Nabil akan minta maaf kerana telah mencemarkan nama seorang artis Melayu dan Islam?

Saya tidak membuat kesalahan yang besar. Kalau saya minta maaf orang akan ingat hina sangat perlakuan saya itu terhadap dia. Saya cuba ingin berkongsi perasaan seronok dengan orang keliling sahaja. Kalau peluk lelaki dengan lelaki orang akan cakap benda yang sama juga.

Bukankah ada cara lain untuk meraikan kegembiraan, kenapa berpelukan itu juga yang dipilih?

Betul, tapi semua itu berlaku dalam keadaan terkejut dan dia sendiri berada di sebelah saya. Berpeluk itu hanya sekadar ekspresi perasaan dan tak lebih daripada itu.

Saya bukan berpeluk dalam perasaan yang memberahikan. Dah siaran langsung dalam televisyen, takkan saya nak peluk dan buat hubungan kelamin pula. Saya juga boleh fikir apa kesan yang akan saya terima.


Dah baca?
Hmmm.Kata-kata cam tu sememangnya boleh memesongkan akidah kita.
Kerana,En nabil ini membuat statement seolah-olah bahawa ketelanjuran yang telah dibuat ini adalah tidak salah dari segi moral dan dari sudut Islam.Bahkan,En Nabil ini membandingkan dengan isu yang lebih besar dari ketelanjuran yang dilakukan.

Berhati-hati dengan kata-kata.Sebab mulut badan binasa dan lebih teruk lagi jika Ia cenderong untuk memesongkan akidah kita.Nau'zubillah.

Aku malas nak cakap panjang-panjang.Lu pikirla sendiri!

11 comments:

Blogger Ini Tidak Mahu Dikenali said...

itu lah, lain kali selalu kene ingat Allah

menang ke
kalah ke
hot ker
blogger hebat ke
blogger tak nak dikenali ke
pengomen anon ke
polis ke
apa ke

semua kene ingat Allah

Miss Typical said...

baca juga wawancara itu ahad lepas...
tapi kalau benar itu la kata2 nabil,
hati siapa yang tak panas (cuba guna perkataan emosi..heehehehe)

cuma,dlm wawancara di mana dia bercakap (dlm tv)

semua terbalik,dia mohon maaf dan lain2.....

apa2 pun i agreed.

KNOWLEE said...

Dia adalah BODOH.
Itu je perkataan sesuai utk dia.
Biasa la, pelajaran tinggi mana je dia.

Master J said...

ni lah jd bile bnd2 yg xptt dh jd kebiasaan..biler org buat bnd yg xptt..org lain tgk biasa jer..xde sapa yg kata xptt sbb dh jd kbiasaan..

Miss Typical said...

tapi kan,tinggi mane pelajaran tidak mengukur peribadi org.....

kadang2 org berpelajaran tinggi pun tak bijak.....

hehehehe

betul la,kerana mulut badan binasa :)

Szakif said...

inilah namanya menghalalkan apa yang haram...

persoalannya: siapa yang amhu ambil tindakan?

tezuka87 said...

jp2 gua tgh pk nie beb...

cam berat je...

oh lupa...
RAM laptop gua dh reput beb...
512mb...tu psl lmbt pk beb...

Matematis Muda said...

komen lu makan dalam la tezuka
boleh buat penyebab berkubang darah ni beb
512 jangan buat main a
gua panas betul ni

dammit said...

Lama-lama benda tak baik dah jadi perkara normal, jadi norma. Lama-lama orang buat-buat tak nampak walaupun sedar sesuatu tu tak betul.

As said...

hehe
ape kes la korang emo2 neh
bukan dah norma ke benda ni dlm masyarakat

kalau kau jadi budak baik, ko dikira budak pelik beb.

ala, relax aaa..


___


tatau ah beb nak kata pe. Depa sendri tak rasa malu dan salah dengan kata2 dan perbuatan depa..takde sape dah aa leh tolong..tolong diri sndri aa jawabnya. Nilah tipikal muslim kita today..

Ya Allah..moga jauh kami dr kesesatan..ameen.

Mr Jagatraya said...

Blogger tk mau dikenali- betul3.

Miss typical-Hmmm.Thanks.

Knowlee-Haha.agakla.Adela sikit..

MasterJ-Itu yg bahaya tuh.Kalau benda ni dh jadi norm.

Miss typical-huh.Komen smpai 2 kali..Itu semua bergantung pada individu tersebut.

Szakif-aku jawab persoalan ko.Yang perlu ambil tindakan ialah kerajaan,undang2 negara,media,ibubapa dan masyarakat sekeliling.
Lebih bgs lagi.media perlu banned nabil mcmmn faizal tahir dulu.

Tezuka87-Kesian upgrade la.Laptop aku nih nak upgrade smpai 2G nih.

MM-Ni sorang lagi.Tapi,aku respect lptp ko sbb tk prnah aku tgk bermasalah.hmm.Thniah.

Dammit-Itu yg dirisaukan en dammit.Lebih risau lagi bala diturun tidak memilih orang.

As-amin..